Izenburua
Sostengatzen duten gorputz kritikoetatik egindako ama-lanak
Egilea
Luisa Fuentes Guaza
Data
2021eko irailak 10, urriak 22, azaroak 12 eta abenduak 10
Ordua
17:30etik, 19:30era.
Modalitatea
Presentziala
Sarrera
Izena emanda

«Amatasunaren istorio txikiak 3» Natalia Iguiñiz Boggio (2015)

Sostengatzen duten gorputz kritikoetatik egindako ama-lanak programaren edizio berri bat, programa, ama-gorputzei, gorputz haurdunei/sostengatzaileen eta gorputz sostengatzaile direnkideei zuzenduta dago, baldin eta ama-lanak beren gain hartu ondoren prozesu kritiko bati ekin badiote, aldez aurretik arautu gabeko prestakuntza feminista baten bidez, edo, logika patriarkalak desaktibatzeko, berezko barne-berregituratze prozesu baten bidez.

Ama-praktikek edo ama-lanek lurralde edo bizi-praktika jarraitu bat egituratzen dute, arau-sistema oso batek erabat babesten duena, tresna juridiko-sanitarioaren, gizarte- eta familia-sistemaren bidez (odolkidetasunezko nahitaezkotasuna), amen gorputzek ugalketa-lanetarako giza jarduerak bere gain hartzen dituztenean esperientzia gorpuztu hauek nola bizi behar diren zizelkatzen dutelarik. Babes patriarkal indartsu batean edo parternalismo debaluatzaile barnerakoi prozesu batean sartzen da, eta amaren lana ongizate- edo bizi-baldintza onetan garatzeko beharrezkoak diren oinarrizko egiturak eta barne-prozesu aktibatuak ukatzen dira. Sistema paterblanko-turbokapitalistak, potentzia ekonomikoak eta egitura-bakioak sustatutako praktika horiek sortzen duten etengabeko desjabetzearen legitimazio-prozesuan

Sostengatzen duten gorputz kritikoetatik egindako ama-lanak bi helburu ditu: alde batetik, ama-gorputzen gaineko zapalkuntza-korapilo sozio-histikoa konpondu gabe jarraitzea ahalbidetzen duena kontrol-estrategien zati bat eta , ar-nahasmas-patriarkalak hornitutako debaluazioa identifikatzea; eta, bestetik, emantzipatzeko aukeren berri ematea, autoarakatze feministako ariketa baten bidez ama-praktiken dekolonizazio prozesuaren parte izateko eta honekin, animalien eta gizakien bizitzak aurrera egin dezan funtsezkoak diren ama-praktiken benetako dimentsio sozioestrukturala ezabatzea betikotzen duen nahasmen handia, zabala, nekagarria, maratoniarra eta sakonera inkontziente handikoa desaktibatzea.

 

Saioak/Lurraldeak  
Programak bost lan-saio izango ditu, hausnarketa kritiko feministak zeharkatutako talde-autoarakatzeetatik abiatuta, hiru lurralde landuko dira. Lehenengo lurraldea: “Gorputzak edo gorputzean metatzen den guztia, ama-lanak bere gain hartu ondoren”gaiak 1. eta 2. saioei dagokie. Bigarren lurralde gisa, “Ama-praktiken despatriarkalizaziorako/dekolonizaziorako desirak edo barne-dinamikak”, 3. saioan garatua. Eta 3. lurraldea: “Ama-praktikak edo ugaltze-lanak eta etorkizuneko andamiaje publikoa/etxekoa, ama-gorputzak eta haien haurrak ongizatearen edo bizi onaren parametroetan mantentzeko lana edo ekoizpen-dimentsioa,”, 4. saioan.

 

Datak eta ordutegiak

Hilabetean ostiral bat 17:30etik, 19:30era

1. Saioa / irailak 10
2. Saioa /urriak 22
3. Saioa /azaroak 12
4. Saioa /abenduak 10

Programan izena emateko erantzun galdera honi

Zergatik izan nahi dut programa honen parte?

Who Cares?

Sostengatzen duten gorputz kritikoetatik egindako ama-lanak izeneko autoarakatze feministako taldea Who Cares? Europako lankidetza-proiektuaren baitan planteatzen da. Europa Creativa programaren laguntzarekin, Uharte Zentroak koordinatzen du eta osatzen dugun erakundeen azpiegitura eta programak zeharkatzeko zainketetan jartzen du arreta. Who Cares?-ek zainketen lana gure begiradaren ikuspegiaren aldaketa gisa ulertzen ditu, bizitzaren jasangarritasuna erdigunean jartzeko, eta kontuan izanik zaintzen ez bada, bizitzarik ez dagoela. Era berean, ekoizpen artistikoko zentro gisa gure jarduera, komunitate lokal nahiz globalekin batera eraiki nahi dutenei buruz ere galdetzen diogu.

Luisa Fuentes Guaza (Lorca, 1979)

Es investigadora independiente y activista teórica por unos trabajos maternos emancipados, antirracistas y no-coloniales. Fundadora de la plataforma de crítica feminista, Futuridades Maternales, colabora también con la Colección Patricia Phelps de Cisneros, la Robert S. Wennett and Mario Cader-French Foundation, la Red de Centros Culturales de la AECID en Centro América, la Fundación Arpa y Maternidades con gafas violetas, entre otras. Licenciada en Derecho con Máster en Propiedad Intelectual, doctoranda tercer ciclo sobre feminismos no-colonizados y Trabajos Maternos en la Universidad Autónoma de Madrid y ha resultado finalista en el programa de estancias de investigación del David Rockefeller Center for Latin American Studies de la Harvard University. Coordinadora del movimiento de reflexión sobre Maternidades o Trabajos Maternos en el Departamento de Actividades Públicas Museo Nacional Centro Arte Reina Sofía a partir del debate Hacia nuevas maternidad y crianzas: cuerpo, trabajo y deseo en Voces Situadas 7 (abril, 2019), programa de reflexión grupal Cuerpos críticos que gestan y/o sostienen (julio/diciembre 2019) y del programa Pulsador de Movilizaciones Internas sobre Trabajos Maternos. Actualmente coordina el Grupo de Estudios sobre Maternidades o Trabajos Maternos en el Departamento de Actividades Públicas MNCARS.