Izenburua
MUNDUA IRUDIETATIK/IRUDIEKIN PENTSATU IKUSIZKO ESNTSEGUTIK, MEMORIA, HISTORIA, (DE)KOLONIALIDADEA ETA EGITURAZKO INDARKERIAK GURE SISTEMA-MUNDUAN
Egilea
María Ruido
Data
2020ko urriak 26, 27, 28 eta 29
Ordua
15:30etik >> 19:30era
Epea
Urriak 15

Irudien kredituak: María Ruido, ElectroClass, 2011

IKUSIZKO ESNTSEGUTIK, MEMORIA, HISTORIA, (DE)KOLONIALIDADEA ETA EGITURAZKO INDARKERIAK GURE SISTEMA-MUNDUAN

 

“Mundua irudietatik/irudiekin pentsatu” lau hausnarketa-eguneko tailerra da. Horretarako, norberaren film batzuk eta beste erreferente batzuk hartuko dira kontuan, baita ikasturte honen azpian dauden gai batzuk planteatzeko garrantzitsuak izan ziren eta diren testu batzuk ere.

Gaur egungo egoera geopolitikoan, historia eraikitzeko ideia kaskarrak ematen dituzten komunikabideekin, zer egin dezake zinemak mundua pentsatzeko? zer egin dezakegu zinemagileek mundu-sistema batean lan egiteko, non aparatu zinematografikoa eta irudikari mediatikoak eliteen zerbitzura daudela ematen baitute, inoiz baino gehiago, ikus-logika hegemonikoak kontrajartzen dituzten ikusizko lanak iragazten diren arraildura ugari dauden arren?

Galdera horiek eta beste batzuk egiten ditu Maria Ruidok bere film-lanetan, bai eta, eskala txikiagoan, irakasle lanetan ere. Azken mendeko teoria kritikoek (feminismoak, dekolonialtasunak, postkolonialtasunak, postmarxismoak, historiaren kontranarratiboak, etab.) utzi dizkiguten ildo batzuetatik abiatuta “mundua pentsatzera” gonbidatzen gaitu, guztion artean boterea lortzeko eta pentsamendutik agentziara pasatzeko, inguratzen gaituen errealitatea ulertzeko (eta, agian, aldatzeko), errealitate hori hain konplexua eta zaila bezain zirraragarria baita.

Plaza mugatuak, parte-hartzea urriaren 16an konfirmatuko da.

MARÍA RUIDOREN INGURUAN

María Ruido artista bisuala, errealizatzailea, ikertzailea eta irakaslea da. Gaur egun Madrilen eta Bartzelonan bizi da, eta Bartzelonako Unibertsitateko Ikusizko Arteen Departamentuko irakaslea da.

1998az geroztik, diziplina arteko proiektuak garatzen ditu gorputzaren eta identitatearen gizarte-eraikuntzari buruz, kapitalismo postfordiistan egindako lanaren imaginarioei buruz, eta oroimena eraikitzeari eta historiaren forma narratiboekin dituen harremanei buruz, eta azkenaldian, irudimen dekolonialen forma berrien eta haien emantzipazio-aukeren inguruan lan egiten du.